Munin --- Log file grows day by day

Hi Forum

My server’s Munin sents a daily mail report with the log-overview of all kind of server activity. Unfortunaly it does not only sents the last-day overview, but, as far as I can see, the whole log-file overview. In this way the log-file, and the received email, keeps growing and growing…
Is there a way to delete the log-file every 24 hours so the email contains only the last 24-hours overview?

regards,
Jan

logrotate is what you want. 8)

Hello Evert

Thanks for your help, I hope you can do a bit more…
I’m just a Newbie with Linux and not sure what to do. So, please take a look at my config file below and maybe you can tell me what to do. As far as I can see the rotation is in 4 weeks and in 1 week and monthly as well.

[code]# see “man logrotate” for details

rotate log files weekly

weekly

keep 4 weeks worth of backlogs

rotate 4

create new (empty) log files after rotating old ones

create

uncomment this if you want your log files compressed

#compress

RPM packages drop log rotation information into this directory

include /etc/logrotate.d

no packages own wtmp – we’ll rotate them here

/var/log/wtmp {
monthly
create 0664 root utmp
rotate 1
}

system-specific logs may be also be configured here.

[/code]

Well, you did not state which Linux distro you use, but here is an example from Suse, which I think will work fine with most other distro’s as well.

/var/log/munin/munin-graph.log /var/log/munin/munin-html.log /var/log/munin/munin-nagios.log /var/log/munin/munin-update.log { daily missingok rotate 7 compress notifempty create 640 munin munin }

Hi Evert

Thanks for your help, I think this is right way for my logrotate.conf file?

# see "man logrotate" for details
# rotate log files weekly
weekly

# keep 4 weeks worth of backlogs
rotate 4

# create new (empty) log files after rotating old ones
create

# uncomment this if you want your log files compressed
#compress

# RPM packages drop log rotation information into this directory
include /etc/logrotate.d

# no packages own wtmp -- we'll rotate them here
   /var/log/munin/munin-graph.log
    /var/log/munin/munin-html.log
    /var/log/munin/munin-limits.log
     /var/log/munin/munin-node.log
    /var/log/munin/munin-update.log {
               daily
               missingok
               rotate 7
               compress
               notifempty
               create 640 munin munin
       }

# system-specific logs may be also be configured here.

Ziet er goed uit! :wink:

Dacht ik het niet!
Ik vond je naam al niet-zo Noors klinken. Maar volg, om te beginnen, het taal-gebruik van dit forum.
Overigens, dit (NL) is wel zo makkelijk.

ter zake:
De aanpassingen hebben inderdaad geholpen, het mailbericht is geen 3 meter lang :slight_smile: meer.
Voor één overzicht van het emailbericht blijft de opsomming echter onlogisch lang, nl voor het overzicht proftpd. Ik post hier een klein gedeelte als voorbeeld:

--------------------- proftpd-messages Begin ------------------------ 

**Unmatched Entries**
srv2.domeinnaam1.nl (127.0.0.1[127.0.0.1]) - PAM(joomla@gebruiker1.nl): Module is unknown. 
 srv2.domeinnaam1.nl (127.0.0.1[127.0.0.1]) - PAM(joomla@gebruiker1.nl): Module is unknown. 
 srv2.domeinnaam1.nl (127.0.0.1[127.0.0.1]) - PAM(gebruiker2@gebruiker2.nl): Module is unknown. 
 srv2.domeinnaam1.nl (127.0.0.1[127.0.0.1]) - PAM(gebruiker2@gebruiker2.nl): Module is unknown. 

>>> etc, etc

Nou moet ik erkennen dat ik geen idee heb wat proftpd exact is en doet, maar denk dat het iets te maken heeft met het inloggen van de FTP-gebruikers ( gebruiker2@gebruiker2.nl )
Deze beide gebruikers herken ik als de Joomla FTP-layers die ondermeer worden gebruikt voor het installeren van nieuwe Joomla modules en templates door het Joomla systeem zelf.
Het komt mij niet goed voor dat dit ongeveer 100 X per dag gebeurd terwijl de Joomla-website-beheerder al wekenlang niets aan zijn / haar site heeft veranderd en dus geen FTP-layer gebruikt…
Wellicht zie ik het licht niet en begrijp de procedure niet. Kan jij mij op weg helpen?
Is er voor mij als hosting-beheerder enige noodzaak om geïnformeerd te worden over het proftpd gebruik?
Zo niet, kan het misschien beter uit het mailoverzicht worden verwijderd?

Alvast bedankt,
Jan

Well, I’ll reply in English so others can understand this as well… 8)

The daily report mail you get is not from Munin, but from a program called logcheck. Logcheck can easily be configured so that it sends you more/less info.

ProFTPD is your FTP-server software. You mentioned you are a hosting provider, so then it’s definitely a good idea to stay informed on the ftp server (ab)normalities.

Greetings,
Evert